Festarit 2009
25.07.2008

MAAILMAN VIII LONKEROFESTIVAALIT PERJANTAINA 24.7.2009 PYHÄJÄRVELLÄ   (festarijuliste) (videokooste)

Maailman VIII Lonkerofestivaalit pidettiin Emolahti Camping  leirintä- ja matkailualueella. Emolahti Camping sijaitsee luonnon kauniilla paikalla Pyhäjärven rannalla.  Lonkerofestivaalien pääesiintyjinä nähtiin  Kake Randelin & Presto sekä Jytäbändi ’76.  Festvaalit juonsi jo 7. kertaa Atomi Rekilä. Lonkeron ystävät eivät taaskaan pettäneet festivaalien järjestäjää eli Suomen Lonkeroliittoa. Paikalla oli n. 700 iloista festivaalivierasta. Jälleen kerran voidaan todeta että jos jossain, niin Lonkerofestivaaleilla on oikea festivaalitunnelma.

Suomen Lonkeroliiton ja sen järjestämien festivaalien pääyhteistyökumppaneina vuonna 2009 ovat Hartwall ja Olvi.Festivaalit onkin hyvä paikka tutustumisretkelle raikkaiden lonkeroiden maailmaan.  Lisätiedot: Suomen Lonkeroliiton sihteeri Juha Jämsä, 044 772 7000 ( Tämä sähköpostiosoite on suojattu roskapostia vastaan, aseta javascripttuki päälle nähdäksesi osoitteen. ) www.lonkeroliitto.fi   Suomen Lonkeroliiton toiminta on saanut innoituksensa lonkeron kuluttajien näkemyksistä tarjota ja turvata aito, yli 50-vuotias suomalainen juomavaihtoehto. Lonkeron ystävien toiveena on myös vuosia ollut nostaa monille niin rakkaan harmaan lonkeron arvostusta ja asemaa suomalaisessa yhteiskunnassa (lonkero on ainoa juoma,  joka on jatkuvasti kasvattanut myyntimääriään viime vuosina). Tämä toteutuu esimerkiksi sillä, että tälle perinteiselle gini-pohjaiselle (gin long drink) juomallemme ja uudemmillekin lonkeroille  järjestetään oma tapahtuma. Siksi liitto järjestää tänäkin vuonna Lonkerofestivaalit – jo kahdeksatta  kertaa.

Viimeksi päivitetty ( 30.07.2009 )

29.06.2017